Jednostki organizacyjne i Spółki Gminne
wydatki na administrację
publiczną w 2022 r.
publiczną w 2022 r.
13 233 792 zł
+1,76%
do roku 2021
13 173 048 zł
Wydatki na realizację zadań bieżących w administracji publicznej
11 778 718 zł
Wydatki na funkcjonowanie Urzędu Miejskiego
9 160 489 zł
Wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego
urząd Miejski W Mosinie
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Mosina
Statut przyjęty uchwałą Nr LXXIV/881/18 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 27 września 2018 r. W 2021 r. ogłoszono tekst jednolity Statutu.
W 2022 r. Rada Miejska nie dokonywała zmian w treści Statutu Gminy Mosina.
regulamin organizacyjny urzędu Miejskiego
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Mosinie przyjęty zarządzeniem Nr 118/2021 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.
W 2022 r. dokonano zmian w treści Regulaminu zarządzeniem Nr 236/2022 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 21 października 2022 r. zmieniającym zarządzenie Nr 118/2021 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie nadania regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.
regulamin pracy urzędu Miejskiego
Regulamin Pracy w Urzędzie Miejskim w Mosinie przyjęty został Zarządzeniem Nr OR.00501.371.2013 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miejskim w Mosinie, zmieniony Zarządzeniem Nr SG.00501.454.2013.JOK Burmistrza Gminy Mosina z dnia 23 września 2013 r., Zarządzeniem Nr OR.00501.102.2015 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 4 maja 2015 r. oraz Zarządzeniem Nr OR.0050.94.2019 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 maja 2019 r.
W 2022 r. Burmistrz Gminy Mosina nie dokonał zmian w treści Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego.
urząd w liczbach
W 2022 r. w Urzędzie Miejskim w Mosinie zatrudniano 109 pracowników, w tym 94% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. Zatrudnienie zmniejszyło się o 6 pracowników w stosunku do stanu na koniec 2021 r. Główną przyczyną rozwiązania współpracy było wypowiedzenie umowy przez pracownika bądź też zakończeniem okresu jej obowiązywania.
52 794
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2022 r.
33 478
dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2022 r.
1 345
zawartych umów w 2022 r.
205
spotkań Burmistrza z mieszkańcami Gminy w 2022 r.
w tym:
15 326
dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie
w tym:
4 752
dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie
W 2022 r., w Urzędzie Miejskim w Mosinie, wydanych zostało 14.942 decyzji. Aż 89% z nich wydane zostało przez Referat Podatków i Opłat. Drugim, często generowanym dokumentem w urzędzie były różnego rodzaju odpisy i wypisy. Najwięcej, bo 3.054 z nich przygotowane zostało przez pracowników Urzędu Stanu Cywilnego, łącznie w Urzędzie wydano natomiast 3.117 tego typu dokumentów. W roku ubiegłym sporządzono również 1.731 zaświadczeń, największy udział w tej liczbie posiadał Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa (777) oraz Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej (357). Ponadto, w Urzędzie wydano 606 postanowień, 165 upoważnień oraz 49 pełnomocnictw.
Działalność poszczególnych jednostek organizacyjnych
urzędu w 2022 r.
Jednostki organizacyjne gminy
przedszkole Nr 2 "Wesołe Skrzaty" w mosinie
Mosina ul. Budzyńska 12
Dyrektor: Anna Szuba
Zatrudnienie w 2022 r.: 14,46 etatu
przedszkole Nr 3 w mosinie
Mosina ul. Topolowa 6
Dyrektor: Elżbieta Jędrowiak
Zatrudnienie w 2022 r.: 28,29 etatu
przedszkole Nr 4 "Bajkowy Domek" w mosinie
Mosina ul. Kasprowicza 28
Dyrektor: Zuzanna Tylska
Zatrudnienie w 2022 r.: 15,99 etatu
przedszkole w Wiórku
Wiórek ul. Szkolna 11
Dyrektor: Dominika Bąbała
Zatrudnienie w 2022 r.: 16,25 etatu
Szkoła Podstawowa Nr 1 W Mosinie
Mosina ul. Szkolna 1
Dyrektor: Ewa Agnieszka Szymańska
Zatrudnienie w 2022 r.: 89,77 etatu
Szkoła Podstawowa Nr 2 W Mosinie
Mosina ul. Sowiniecka 75
Dyrektor: Alicja Trybus
Zatrudnienie w 2022 r.: 84,93 etatu
Szkoła Podstawowa w Rogalinku
Rogalinek ul. Poznańska 19
Dyrektor: Monika Szufnarowska
Zatrudnienie w 2022 r.: 35,39 etatu
Szkoła Podstawowa w Rogalinie
Rogalin ul. Poznańska 8
Dyrektor: Anna Bąk
Zatrudnienie w 2022 r.: 35,79 etatu
Szkoła Podstawowa W Czapurach
Czapury ul. Poznańska 78
Dyrektor: Lidia Jadowska
Zatrudnienie w 2022 r.: 58,91 etatu
Szkoła Podstawowa w Daszewicach
Daszewice ul. Szkolna 16
Dyrektor: Katarzyna Skrzypczak
Zatrudnienie w 2022 r.: 42,07 etatu
Zespół szkół w Krośnie
Krosno ul. Główna 42; ul. Główna 43
Dyrektor: Karina Rzepecka
Zatrudnienie w 2022 r.: 117,97 etatu
Szkoła Podstawowa w Krosinku
Krosinko ul. Wiejska 43
Dyrektor: Bogumiła Woroch
Zatrudnienie w 2022 r.: 53,18 etatu
Szkoła Podstawowa w Pecnej
Pecna ul. Szkolna 19
Dyrektor: Małgorzata Sroczyńska
Zatrudnienie w 2022 r.: 53,69 etatu
ośrodek pomocy społecznej
Mosina ul. Dworcowa 4
Kierownik: Lidia Skupin-Wójtowska
Zatrudnienie w 2022 r.: 21 pracowników
ośrodek Sportu i Rekreacji
Mosina ul. Konopnickiej 1
Kierownik: Waldemar Demuth
Zatrudnienie w 2022 r.: 19 pracowników
Mosiński Ośrodek Kultury
Mosina ul. Dworcowa 4
Dyrektor: Marek Dudek
Zatrudnienie w 2022 r.: 11 pracowników
Galeria Sztuki w Mosinie
Mosina ul. Niezłomnych 1
Dyrektor: Dorota Strzelecka
Zatrudnienie w 2022 r.: 4 pracowników
Mosińska biblioteka publiczna
Mosina ul. Dworcowa 4
Dyrektor: Karolina Talarczyk-Wieczorek
Zatrudnienie w 2022 r.: 13 pracowników
Spółki Gminne
Mosińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Spółka została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000182987 w dniu 24 stycznia 2000 r. i od tego momentu formalnie rozpoczęła swoją działalność.
Kapitał zakładowy Spółki wynosi 3.104.000,00 zł i dzieli się na 3.104 udziały po 1.000,00 zł każdy. Wszystkie udziały w kapitale zakładowym obejmuje jedyny wspólnik, którym jest Gmina Mosina.
Podstawowym przedmiotem działalności Mosińskiego TBS Spółki z o.o. jest budowa domów mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadzie najmu. Aktualnie Mosińskie TBS Spółka z o.o. administruje zasobami mieszkaniowymi obejmującymi 170 mieszkań w jedenastu budynkach wielorodzinnych o powierzchni użytkowej mieszkań 8.288,80 m2, oraz dwa lokale użytkowe o łącznej powierzchni 76,4 m2.
Spółka na finansowanie swojej działalności inwestycyjnej – budowę budynków mieszkalnych na wynajem, korzysta z długoterminowych kredytów bankowych ze środków Krajowego Funduszu Mieszkaniowego, którego dysponentem jest Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie.
W roku 2022 działalność Spółki, w szczególności, koncentrowała się na zarządzaniu i administrowaniu zasobem lokalowym.
W 2022 r. funkcję Prezesa Spółki pełnił Norbert Kacprzak. Rada Nadzorcza składa się z trzech osób, Przewodniczącego - Zygmunta Kmiecika, od 21 czerwca Pauliny Sommerrey, Wiceprzewodniczącej - Elżbiety Mikołajczak oraz Sekretarz - Magdaleny Majchrzak.
Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski rzędu:
506.570,98 zł w roku 2020;
565.189,60 zł w roku 2021;
509.732,82 zł w roku 2022.
W badanym okresie struktura przychodów pozostawała niemalże niezmienna, a spółka rokrocznie odnotowuje zyski netto na praktycznie stałym poziomie (>500 tys. zł).
W 2022 r. nastąpiło niewielkie zwiększenie udziału pozostałych przychodów operacyjnych w stosunku do roku poprzedniego. W odniesieniu do kosztów w roku ubiegłym można dostrzec zmianę w stosunku do lat poprzednich. Koszty działalności operacyjnej zmniejszyły się na rzecz kosztów finansowych oraz pozostałych kosztów operacyjnych.
Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie
Zakład utworzony został w roku 1991 na mocy Uchwały Rady Miasta i Gminy w Mosinie. W 1994 r. nadano mu statut. Od 1 kwietnia 2011 roku Zakład Usług Komunalnych został przekształcony w jednoosobową spółkę Gminy Mosina pod nazwą Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie z siedzibą w Mosinie ul. Sowiniecka 6G .
Założycielem i jedynym właścicielem Spółki jest Gmina Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 4.380,200 zł i dzieli się na 87.604 udziały po 50 zł każdy.
Zakład jest jednostką organizacyjną Gminy Mosina. Przedmiotem działania zakładu jest zaspakajanie potrzeb wspólnoty samorządowej Gminy Mosina w zakresie usług komunalnych. Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. prowadzi działalność w zakresie utrzymania czystości i porządku, selektywnej zbiórki odpadów oraz wywozu nieczystości stałych i płynnych, zakładania, utrzymywania i konserwacji terenów zielonych, utrzymania dróg, ulic, placów oraz ich zabezpieczenie w okresie zimowym, utrzymania, konserwacji i eksploatacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, prowadzenia komunikacji miejskiej oraz przewozów szkolnych, przeprowadzania badań technicznych pojazdów, robót budowlanych i rozbiórkowych, zarządzania nieruchomościami, konserwacji i remontów budynków, zarządzania targowiskiem gminnym, obsługi punktu czasowego zwierząt bezdomnych, obsługi Strefy Płatnego Parkowania oraz wykonywania przyłączy kanalizacyjnych.
W 2022 r. funkcję Prezesa pełniła Monika Kujawska.
Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski/straty rzędu:
526.083,28 zł w roku 2020;
232.208,76 zł w roku 2021;
-859.766,40 w roku 2022.
Struktura uzyskanych przychodów i poniesionych
kosztów w latach 2020-2022
W 2022 roku, pomimo wzrostu przychodów netto ze sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego, spółka odnotowała pierwszą stratę netto. Głównego czynnika takiego stanu rzeczy można dopatrywać się w znaczącym zwiększeniu kosztów działalności operacyjnej ponoszonych na usługi obce (wzrost o 1.320.942,26 zł w stosunku do roku poprzedniego), które do tej pory kształtowały się na stosunkowo stałym poziomie.
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie
„Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych” Sp. z o.o. w Mosinie utworzone zostało w 2016 r. na mocy uchwały Rady Miasta i Gminy Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 915.000 zł i dzieli się na 1.830 udziały po 500 zł każdy.
Przedsiębiorstwo jest jednostką organizacyjną Gminy Mosina. Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa jest zaspokajanie potrzeb Gminy Mosina w zakresie usług komunalnych. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. prowadzi działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców Miasta i Gminy Mosina (odpady zmieszane i segregowane, wielkogabarytowe, bioodpady), prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), obsługi komunikacji zbiorowej Gminy Mosina oraz dowozów szkolnych.
W 2022 r. funkcję Prezesa pełniła Monika Kujawska.
Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski rzędu:
293.966,28 zł w roku 2020;
448.635,33 zł w roku 2021;
4.436,96 zł w roku 2022.
Struktura uzyskanych przychodów i poniesionych
kosztów w latach 2020-2022
W badanym okresie, w przedsiębiorstwie, można zaobserwować zwiększające się z roku na rok przychody netto ze sprzedaży. Wzrastają również koszty działalności operacyjnej. Do roku 2021 wartości te wzrastały proporcjonalnie względem siebie co pozwalało rokrocznie generować coraz wyższe zyski netto. W 2022 roku zależność ta uległa zmianie, odnotowano 43% wzrost przychodów, koszty natomiast wzrosły o 55% względem roku poprzedniego co finalnie miało wpływ na znaczące obniżenie zysku netto. Wśród wszystkie kosztów działalności operacyjnej największy wzrost miał miejsce w zakresie zużycia materiałów i energii (75% do 2021 roku) oraz w zakresie wynagrodzeń (62% do 2021 roku).
Park Strzelnica sp. z o.o. w mosinie
W 2022 r. Spółka nie miała żadnych możliwości realizacji inwestycji, dla których została utworzona. W powiązaniu z poniesioną dotychczas stratą obniżył się kapitał zakładowy Spółki prowadzący wprost do uchwały zgromadzenia wspólników w sprawie dalszego istnienia spółki.
Rada Nadzorcza Spółki odwołała prezesa zarządu z pełnionej funkcji z końcem dnia 14 października 2022 r. Niestety wspólnik nie podjął żadnej uchwały co do dalszego losu spółki. Odwołanie burmistrza (wspólnika) w drodze referendum i powołanie komisarza nie zmieniło stanu rzeczy. Od 14 października 2022 r. spółka istniała bez organu ustawowego tj. zarządu. Zmiana stanu nastąpiła po wyborze nowego burmistrza (wspólnika), uzupełnieniu decyzji prawnych dotyczących losu spółki i powołaniu likwidatora spółki.
aquanet s.a.
Aquanet S.A. należy do czołówki przedsiębiorstw wodociągowych w Polsce. Swoimi działaniami obejmuje obszar powiatu poznańskiego w tym Gminę Mosina oraz kilka gmin z innych powiatów, oferując szeroki zakres usług: od zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, poprzez hurtową sprzedaż i odbiór ścieków, aż po współpracę kapitałową. Gmina Mosina posiada 6,6458% akcji spółki. Działalność Aquanet S.A. opiera się przede wszystkim na dostarczaniu czystej wody i odprowadzaniu ścieków. W trosce o środowisko spółka dba również o zagospodarowywanie osadu oraz ograniczanie zużycia paliw kopalnych na rzecz biogazu.
zakład gospodarowania odpadami sp. z o.o. w jarocinie
W 2021 r. Gmina Mosina przystąpiła do porozumienia międzygminnego, obsługującego system gospodarowania odpadami. Wielkopolskie Centrum Recyklingu w Jarocinie z siedzibą w Witaszyczkach jest największą instalacją mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów w Wielkopolsce. W 2021 roku Gmina Mosina wniosła udziały do ZGO sp. z o.o. w Jarocinie w wysokości 400 tys. zł.