Jednostki organizacyjne i Spółki Gminne

wydatki na administrację
publiczną w 2022 r.

13 233 792

+1,76%

do roku 2021

13 173 048

Wydatki na realizację zadań bieżących w administracji publicznej

11 778 718

Wydatki na funkcjonowanie Urzędu Miejskiego

9 160 489

Wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego

urząd Miejski W Mosinie

Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu

Statut gminy Mosina

Statut przyjęty uchwałą Nr LXXIV/881/18 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 27 września 2018 r. W 2021 r. ogłoszontekst jednolity Statutu.

W 2022 r. Rada Miejska nie dokonywała zmian w treści Statutu Gminy Mosina.

regulamin organizacyjny urzędu Miejskiego

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Mosinie przyjęty zarządzeniem Nr 118/2021 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.

W 2022 r. dokonano zmian w treści Regulaminu zarządzeniem Nr 236/2022 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 21 października 2022 r. zmieniającym zarządzenie Nr 118/2021 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie nadania regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.

regulamin pracy urzędu Miejskiego

Regulamin Pracy w Urzędzie Miejskim w Mosinie przyjęty został Zarządzeniem Nr OR.00501.371.2013 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miejskim w Mosinie, zmieniony Zarządzeniem Nr SG.00501.454.2013.JOK Burmistrza Gminy Mosina z dnia 23 września 2013 r., Zarządzeniem Nr OR.00501.102.2015 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 4 maja 2015 r. oraz Zarządzeniem Nr OR.0050.94.2019 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 maja 2019 r.

W 2022 r. Burmistrz Gminy Mosina nie dokonał zmian w treści Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego.

urząd w liczbach

W 2022 r. w Urzędzie Miejskim w Mosinie zatrudniano 109 pracowników, w tym 94% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. Zatrudnienie zmniejszyło się o 6 pracowników w stosunku do stanu na koniec 2021 r. Główną przyczyną rozwiązania współpracy było wypowiedzenie umowy przez pracownika bądź też zakończeniem okresu jej obowiązywania.

52 794

dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2022 r.

33 478

dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2022 r.

1 345

zawartych umów w 2022 r. 

205

spotkań Burmistrza z mieszkańcami Gminy w 2022 r.

w tym:

15 326

dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie

w tym:

4 752

dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie

W 2022 r., w Urzędzie Miejskim w Mosinie, wydanych zostało 14.942 decyzji. Aż 89% z nich wydane zostało przez Referat Podatków i Opłat. Drugim, często generowanym dokumentem w urzędzie były różnego rodzaju odpisy i wypisy. Najwięcej, bo 3.054 z nich przygotowane zostało przez pracowników Urzędu Stanu Cywilnego, łącznie w Urzędzie wydano natomiast 3.117 tego typu dokumentów. W roku ubiegłym sporządzono również 1.731 zaświadczeń, największy udział w tej liczbie posiadał Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa (777) oraz Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej (357). Ponadto, w Urzędzie wydano 606 postanowień, 165 upoważnień oraz 49 pełnomocnictw.

Działalność poszczególnych jednostek organizacyjnych 

urzędu w 2022 r.

Jednostki organizacyjne gminy

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Przedszkola Nr 2 "Wesołe Skrzaty" w Mosinie

przedszkole Nr 2 "Wesołe Skrzaty" w mosinie


Mosina ul. Budzyńska 12 


Dyrektor: Anna Szuba

Zatrudnienie w 2022 r.: 14,46 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Przedszkola Nr 3 w Mosinie

przedszkole Nr 3 w mosinie


Mosina ul. Topolowa 6 


Dyrektor: Elżbieta Jędrowiak

Zatrudnienie w 2022 r.: 28,29 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Przedszkola Nr 4 w Mosinie

przedszkole Nr 4 "Bajkowy Domek" w mosinie


Mosina ul. Kasprowicza 28 


Dyrektor: Zuzanna Tylska

Zatrudnienie w 2022 r.: 15,99 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Przedszkola w Wiórku

przedszkole w Wiórku


Wiórek ul. Szkolna 11 


Dyrektor: Dominika Bąbała

Zatrudnienie w 2022 r.: 16,25 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej Nr 1 w Mosinie

Szkoła Podstawowa Nr 1 W Mosinie


Mosina ul. Szkolna 1 


Dyrektor: Ewa Agnieszka Szymańska

Zatrudnienie w 2022 r.: 89,77 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej Nr 2 w Mosinie

Szkoła Podstawowa Nr 2 W Mosinie


Mosina ul. Sowiniecka 75 


Dyrektor: Alicja Trybus

Zatrudnienie w 2022 r.: 84,93 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej w Rogalinku

Szkoła Podstawowa w Rogalinku


Rogalinek ul. Poznańska 19 


Dyrektor: Monika Szufnarowska

Zatrudnienie w 2022 r.: 35,39 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej w Rogalinie

Szkoła Podstawowa w Rogalinie


Rogalin ul. Poznańska 8 


Dyrektor: Anna Bąk

Zatrudnienie w 2022 r.: 35,79 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej w Czapurach

Szkoła Podstawowa W Czapurach


Czapury ul. Poznańska 78 


Dyrektor: Lidia Jadowska

Zatrudnienie w 2022 r.: 58,91 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej w Daszewicach

Szkoła Podstawowa w Daszewicach


Daszewice ul. Szkolna 16 


Dyrektor: Katarzyna Skrzypczak

Zatrudnienie w 2022 r.: 42,07 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej w Krośnie

Zespół szkół w Krośnie


Krosno ul. Główna 42; ul. Główna 43

 

Dyrektor: Karina Rzepecka

Zatrudnienie w 2022 r.: 117,97 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej w Krosinku

Szkoła Podstawowa w Krosinku


Krosinko ul. Wiejska 43 


Dyrektor: Bogumiła Woroch

Zatrudnienie w 2022 r.: 53,18 etatu

Zdjęcie przedstawia widok na budynek Szkoły Podstawowej w Pecnej

Szkoła Podstawowa w Pecnej


Pecna ul. Szkolna 19


Dyrektor: Małgorzata Sroczyńska

Zatrudnienie w 2022 r.: 53,69 etatu

ośrodek pomocy społecznej


Mosina ul. Dworcowa 4


Kierownik: Lidia Skupin-Wójtowska

Zatrudnienie w 2022 r.: 21 pracowników

ośrodek Sportu i Rekreacji


Mosina ul. Konopnickiej 1


Kierownik: Waldemar Demuth

Zatrudnienie w 2022 r.: 19 pracowników

Mosiński Ośrodek Kultury


Mosina ul. Dworcowa 4


Dyrektor: Marek Dudek

Zatrudnienie w 2022 r.: 11 pracowników

Galeria Sztuki w Mosinie


Mosina ul. Niezłomnych 1


Dyrektor: Dorota Strzelecka

Zatrudnienie w 2022 r.: 4 pracowników

Mosińska biblioteka publiczna


Mosina ul. Dworcowa 4


Dyrektor: Karolina Talarczyk-Wieczorek

Zatrudnienie w 2022 r.: 13 pracowników

Spółki Gminne 

Mosińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. 

Spółka została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000182987 w dniu 24 stycznia 2000 r. i od tego momentu formalnie rozpoczęła swoją działalność.

Kapitał zakładowy Spółki wynosi 3.104.000,00 zł i dzieli się na 3.104 udziały po 1.000,00 zł każdy. Wszystkie udziały w kapitale zakładowym obejmuje jedyny wspólnik, którym jest Gmina Mosina.

Podstawowym przedmiotem działalności Mosińskiego TBS Spółki z o.o. jest budowa domów mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadzie najmu. Aktualnie Mosińskie TBS Spółka z o.o. administruje zasobami mieszkaniowymi obejmującymi 170 mieszkań w jedenastu budynkach wielorodzinnych o powierzchni użytkowej mieszkań 8.288,80 m2, oraz dwa lokale użytkowe o łącznej powierzchni 76,4 m2.

Spółka na finansowanie swojej działalności inwestycyjnej – budowę budynków mieszkalnych na wynajem, korzysta z długoterminowych kredytów bankowych ze środków Krajowego Funduszu Mieszkaniowego, którego dysponentem jest Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie.

W roku 2022 działalność Spółki, w szczególności, koncentrowała się na zarządzaniu i administrowaniu zasobem lokalowym. 

W 2022 r. funkcję Prezesa Spółki pełnił Norbert Kacprzak. Rada Nadzorcza składa się z trzech osób, Przewodniczącego - Zygmunta Kmiecika, od 21 czerwca Pauliny Sommerrey, Wiceprzewodniczącej - Elżbiety Mikołajczak oraz Sekretarz - Magdaleny Majchrzak.

Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski rzędu:

W badanym okresie struktura przychodów pozostawała niemalże niezmienna, a spółka rokrocznie odnotowuje zyski netto na praktycznie stałym poziomie (>500 tys. zł).

W 2022 r. nastąpiło niewielkie zwiększenie udziału pozostałych przychodów operacyjnych w stosunku do roku poprzedniego. W odniesieniu do kosztów w roku ubiegłym można dostrzec zmianę w stosunku do lat poprzednich. Koszty działalności operacyjnej zmniejszyły się na rzecz kosztów finansowych oraz pozostałych kosztów operacyjnych.

Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie 

Zakład utworzony został w roku 1991 na mocy Uchwały Rady Miasta i Gminy w Mosinie. W 1994 r. nadano mu statut.  Od 1 kwietnia 2011 roku Zakład Usług Komunalnych został przekształcony w jednoosobową spółkę Gminy Mosina pod nazwą Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie z siedzibą w Mosinie ul. Sowiniecka 6G .

Założycielem i jedynym właścicielem Spółki jest Gmina Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 4.380,200 zł i dzieli się na 87.604 udziały po 50 zł każdy. 

Zakład jest jednostką organizacyjną Gminy Mosina. Przedmiotem działania zakładu jest zaspakajanie potrzeb wspólnoty samorządowej Gminy Mosina w zakresie usług komunalnych. Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. prowadzi działalność w zakresie utrzymania czystości i porządku, selektywnej zbiórki odpadów oraz wywozu nieczystości stałych i płynnych, zakładania, utrzymywania i konserwacji terenów zielonych, utrzymania dróg, ulic, placów oraz ich zabezpieczenie w okresie zimowym, utrzymania, konserwacji i eksploatacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, prowadzenia komunikacji miejskiej oraz przewozów szkolnych, przeprowadzania badań technicznych pojazdów, robót budowlanych i rozbiórkowych, zarządzania nieruchomościami, konserwacji i remontów budynków, zarządzania targowiskiem gminnym, obsługi punktu czasowego zwierząt bezdomnych, obsługi Strefy Płatnego Parkowania oraz wykonywania przyłączy kanalizacyjnych.

W 2022 r. funkcję Prezesa pełniła Monika Kujawska. 

Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski/straty rzędu:

Struktura uzyskanych przychodów i poniesionych
kosztów w latach 2020-2022

W 2022 roku, pomimo wzrostu przychodów netto ze sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego, spółka odnotowała pierwszą stratę netto. Głównego czynnika takiego stanu rzeczy można dopatrywać się w znaczącym zwiększeniu kosztów działalności operacyjnej ponoszonych na usługi obce (wzrost o 1.320.942,26 zł w stosunku do roku poprzedniego), które do tej pory kształtowały się na stosunkowo stałym poziomie.

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie 

„Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych” Sp. z o.o. w Mosinie utworzone zostało w 2016 r. na mocy uchwały Rady Miasta i Gminy Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 915.000 zł i dzieli się na 1.830 udziały po 500 zł każdy. 

Przedsiębiorstwo jest jednostką organizacyjną Gminy Mosina. Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa jest zaspokajanie potrzeb Gminy Mosina w zakresie usług komunalnych. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. prowadzi działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców Miasta i Gminy Mosina (odpady zmieszane i segregowane, wielkogabarytowe, bioodpady), prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), obsługi komunikacji zbiorowej Gminy Mosina oraz dowozów szkolnych.

W 2022 r. funkcję Prezesa pełniła Monika Kujawska.  

Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski rzędu:

Struktura uzyskanych przychodów i poniesionych
kosztów w latach 2020-2022

W badanym okresie, w przedsiębiorstwie, można zaobserwować zwiększające się z roku na rok przychody netto ze sprzedaży. Wzrastają również koszty działalności operacyjnej. Do roku 2021 wartości te wzrastały proporcjonalnie względem siebie co pozwalało rokrocznie generować coraz wyższe zyski netto. W 2022 roku zależność ta uległa zmianie, odnotowano 43% wzrost przychodów, koszty natomiast wzrosły o 55% względem roku poprzedniego co finalnie miało wpływ na znaczące obniżenie zysku netto. Wśród wszystkie kosztów działalności operacyjnej największy wzrost miał miejsce w zakresie zużycia materiałów i energii (75% do 2021 roku) oraz w zakresie wynagrodzeń (62% do 2021 roku).

Park Strzelnica sp. z o.o. w mosinie

W 2022 r. Spółka nie miała żadnych możliwości realizacji inwestycji, dla których została utworzona. W powiązaniu z poniesioną dotychczas stratą obniżył się kapitał zakładowy Spółki prowadzący wprost do uchwały zgromadzenia wspólników w sprawie dalszego istnienia spółki.


Rada Nadzorcza Spółki odwołała prezesa zarządu z pełnionej funkcji z końcem dnia 14 października 2022 r. Niestety wspólnik nie podjął żadnej uchwały co do dalszego losu spółki. Odwołanie burmistrza (wspólnika) w drodze referendum i powołanie komisarza nie zmieniło stanu rzeczy. Od 14 października 2022 r. spółka istniała bez organu ustawowego tj. zarządu. Zmiana stanu nastąpiła po wyborze nowego burmistrza (wspólnika), uzupełnieniu decyzji prawnych dotyczących losu spółki i powołaniu likwidatora spółki.

aquanet s.a.

Aquanet S.A. należy do czołówki przedsiębiorstw wodociągowych w Polsce. Swoimi działaniami obejmuje obszar powiatu poznańskiego w tym Gminę Mosina oraz kilka gmin z innych powiatów, oferując szeroki zakres usług: od zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, poprzez hurtową sprzedaż i odbiór ścieków, aż po współpracę kapitałową. Gmina Mosina posiada 6,6458% akcji spółki. Działalność Aquanet S.A. opiera się przede wszystkim na dostarczaniu czystej wody i odprowadzaniu ścieków. W trosce o środowisko spółka dba również o zagospodarowywanie osadu oraz ograniczanie zużycia paliw kopalnych na rzecz biogazu.

zakład gospodarowania odpadami sp. z o.o. w jarocinie

W 2021 r. Gmina Mosina przystąpiła do porozumienia międzygminnego, obsługującego system gospodarowania odpadami. Wielkopolskie Centrum Recyklingu w Jarocinie z siedzibą w Witaszyczkach jest największą instalacją mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów w Wielkopolsce. W 2021 roku Gmina Mosina wniosła udziały do ZGO sp. z o.o. w Jarocinie w wysokości 400 tys. zł.